Systemkameror?

Systemkameror. Varför har folk detta sattyg?
En kamera med högkvalificerat objektiv med många pixlar är något jag kan köpa, men systemkameror med sina satans långa band och äckliga blixtar är något jag aldrig kommer förstå mig på.

Klart det kan va kul att gå ut och ta lite fotografier om man har böjelse åt det hållet, men att lägga ner en sjukt massa pengar bara för att kameran ska kunna fokusera lite mer på blomman som man tar kort på är helt sinnessjukt. Vill man ha ett vackert kort på en lila blomma med lite små daggdroppar brevid så får man väl va så snäll och köpa ett vykort på närmsta statoil mack och se glad ut.

Tack vare dessa systemkameror så tappar ju de riktiga vykortsfotograferna jobb eftersom efterfrågan på bilderna inte är lika hög längre förutom i tyskarnas semestertider.

Men det värsta av allt är banden som oftast går i färgerna gult och svart. Varför har kamerorna band som är längre än våran nuvarande lågkonjunktur?
Det är inte någon kamera på 12 ton som vi bär med händerna och för att upplysa allmänheten så ser man bara ut som en av alla tyska turister när man har kameran hängandes runt halsen

Puss dudes.

Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-03-24 @ 17:02:26
URL: http://amandaochjulias.devote.se
Postat av: Anonym

Jag älskar min systemkamera

2009-03-24 @ 17:03:47
URL: http://amandaochjulias.devote.se
Postat av: Fredrik

Kul för dig amanda :D

2009-03-24 @ 20:07:50
URL: http://baskerbo.blogg.se/
Postat av: ,

men så som du tycker det är onödigt att köpa en systemkamera kan andra tycka det är onödigt att köpa en stjärnkikare. Om man lever för att ta kort, vore det inte skoj att ha en systemkamera då? ;)

2009-04-05 @ 09:48:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0