Osäkerhet

Varför vågar man inte vara sig själv?
Att det som kan tyckas vara det enklaste i världen kan vara så förbannat svårt.
Nu när våren är på intågande och ett par kastrerade körsångare kommer att sjunga "vintern rasat" så är jag beredd att ta upp denna simpla men ändå viktiga fråga.

För det första så måste undertecknad ta upp att även den mest stabile kan tappa huvudet under resans gång, men att man alltid måste plocka upp det.
Tyvärr finns det dem som inte tar upp huvudet utan låter det rulla och rulla.

Om vi tar ett exempel. Vi kan kalla duden för Norell. Lek med det i huvudet att denna Norell hänger med ett gäng hobbygangsters. När han är med dem så pratar han med dessa på samma sätt som gruppen gör.
När han sedan är med sina sofistikerade vänner så pratar han normalt, precis som han alltid har gjort.

Varför ändrar han då sitt snack?
Enligt mig är det att han är osäker eftersom han tror att han inte kommer att passa in i gruppen om han inte pratar som dem.
Man behöver inte alltid smälta in med allt och alla hela tiden. Vem fan bryr sig om att du var med gangstersen om 10 år?

Ingen. För då sitter de i finkan och får saftiga saker därbak. Så tänk på att vara er själva bara.

Ta på dig vad du vill och skit i vad andra tycker. Detta låter politiskt korrekt. Det är något jag i vanliga fall är emot, men i detta speciella ämnet så är det jävligt sant.

Tar bara ett dilemma. Inte vara kingen när du är yngre för att sedan få ett soft liv.
Vara king som ung och leva olagligt och sedan bli påsatt av en 100 kg tung kille vid namn Janko på en betonganstalt?

Bra fråga.

Goodbye.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så rätt så! Haha, intressanta ordval du har, måste jag säga.

2009-03-01 @ 22:08:54
Postat av: amanda

Jag tror jag ska döpa mitt barn till Norell, det var gulligt!

2009-03-03 @ 21:50:26
Postat av: Fredrik

haha amanda ;D gör du så.

2009-03-03 @ 22:21:20
URL: http://baskerbo.blogg.se/
Postat av: Gus

Avgudar texten !

2009-03-12 @ 18:02:10
Postat av: Fredrik

tack gus, vem gus är det btw?

2009-03-12 @ 20:19:42
URL: http://baskerbo.blogg.se/
Postat av: Kameleonten

människan formas efter sin omgivning.

2009-07-31 @ 01:26:32
URL: http://salinas.devote.se
Postat av: Kameleonten

/debbe

2009-07-31 @ 01:27:31
Postat av: Fredrik

True debbe, men samtidigt måste man göra sig till sin egen.

2009-07-31 @ 23:43:53
URL: http://baskerbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0