Dubbelmoraliseringen.

Efter en sisådär tolv stycken blogg inlägg innehållande allt ifrån konservatismen till min egna kaklade ingång tycker jag att vi har varit hyggliga mot dagens samhälle.
Därför ska jag idag slå en vink för det alltmer dubbelmoraliserade samhället som vi trots allt idag lever i.
 Att vissa personer idag, obs ingen generalisering, kan har flera personligheter och tycka olika saker med olika personer. Dubbelmoral är mig veterligen något alla kommer råka ut för. Jag har också några x antal gånger dubbelmoraliserat något. Inget jag förnekar alls. Men det är något jag ständigt motarbetar och spyr galla över.
Om man nu måste ändra sitt beteende och åsikter när man är i en viss grupp så tycker jag att man ska behålla de och inte hoppa fram och tillbaka som någon random döende guppy. Att tycka en sak och säga en annan är ren idioti. Idioti på samma nivå som IPRED. Falskheten lyser igenom allt och alla.

Varför drabbas vissa av dubbelmoral då?
Jag har inte en susning rent vetenskapligt, men imo tror jag att det beror på osäkerhet.
Man vet inte riktigt vilket ben man ska stå på. Man är rädd för konflikter.
Jag har hellre en moraltant till vän än en vän med dubbelmoral. Utpräglad dubbelmoral vill säga.

Till alla som kände sig träffade: Gör om, gör rätt. Testa något nytt.

"Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat."

Farewell, D.


 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0