m

Idag har jag valt att skriva om en typ av människa som jag kallar air-talker eller kort och gott luftsnackare. Ni som läser sitter förstås och tänker, hmm okej?
Det borde ni dock inte göra, för att en air-talker är något såpass enkelt som en människa som använder sig av svåra ord och metaforer som han/hon inte fattar för att ge ett seriöst och moget intryck.

V
ad namnet kommer ifrån har jag ingen aning om eftersom jag kom på det själv, men bakgrunden till det är att orden som dessa människor avger är tomma som luft.

Alla har någon gång i livet blivit victimiserade av en air-talker. Ni vet inte när och ni vet inte hur. Jag vill därför att ni i framtiden ska fråga er själva. Fattar duden egentligen vad han konverserar om?
Är ni då misstänksamma så ska ni fråga personen i fråga om han vet vad han snackar om, är det då en air-talker så kommer han att förlöjliga sig själv eller dra därifrån. Visst kan man tycka att det kan vara trevligt att diskutera med sådant avskum, men det är bara ytligt, man känner sig smart när de svåra akrobatiska orden börjar flöda genom munnen, men ser du bakom denna skenheliga ytlighet så hittar du bara osäkerhet och inre tomhet över att personen i fråga inte vågar vara sig själv utan tar något slags akademiskt alias.

Sanningen är att vi borde hjälpa den här typen av människor istället för att snäsa av dem.
Be dem bara att vara sig själva och om de inte gör det så vet ni alla vad ni ska göra.

Döda dem. Skämt åsido, men ni ska ge dem elshocker iallafall.

Prologen till detta inlägg kan ni få svar på via nummer 0730832045.

Puss: Arthur Friedenreich (Fredrik)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0