Bekräftelse?

Bilddagboken, vad är egentligen mening med denna sida? Jag har ett enda simpelt svar och det är enkelt. Bekräftelse.
Det är anledningen till att folk har det, men också anledningen till att jag har det. Jag är fåfäng och bekräftelsesökande som få. Anledningen till detta vet jag inte, men jag ska söka djupare i detta och försöka hitta ett svar.
Att ett ord som sötnos kan värma så många människors hjärtan är något jag inte fattar. Iallafall jag tar då skillnad på folk och folk, är det någon du tycker om och som hade kunnat säga det till dig på riktigt är det klart att det värmer, men när det är sådana satans människor som inte gör annat än sitter inne på sidan och bara skriver det till allt som har bröst (nu ifrån en dudes synvinkel), Då förlorar iallafall för mig ordet sin betydelse och sitt värde. Det är precis som om jag skulle gå runt på stan och säga till varenda flicka att jag älskar dem. Då blir ordet så mycket mindre värt och mindre uppskattat.

Men nu åter till bekräftelse. Ingen som har bilddagboken kan på något sätt säga att de har det till något annat än att bli bekräftade om det såväl är om utseende eller något annat. Jag förstår deras situation eftersom jag själv sitter i samma sits. Fåfäng på både gott och ont, men att göra sig iordning för att ta en bild och lägga upp på bilddagboken, hur äkta är det? Känns det då bra att få kommentaren "sötnos" om du har gjort dig iordning, är det då du själv som blir bekräftad eller ditt yttre?  Jag är fåfäng, men skulle aldrig medvetet göra mig iordning till en bild.
Jag har lagt upp ett par typiska "bdb-bilder" på tro det eller ej, Bilddagboken.http://twa-t.bilddagboken.se/p/main.html?#0
Tänk på det !

Nu en dikt


EKG vad är det?
E som i ensamhet, erosion och erotik.
K som i Kalmar, k-pist och ku klux klan
och G som i Gurra G i Just D som i Desivoe och P som i skum.
Man har det i slidan när man är klar och i stjärten om man är karl.
Men EKG vad är det?


Ett exempel på en så kallad bekrätelsebild, dock utan förberedelser.

Kommentarer
Postat av: debbe (L)

är inte photoshop förberedelse? lilla hjärtat

2009-01-28 @ 16:45:51
Postat av: Fredrik

2009-01-28 @ 20:55:04
Postat av: Anonym

photoshop debbe??

2009-01-28 @ 20:55:28
Postat av: Herr Hultin

Haha gillar din dikt.

Varan TV ftw =)

2009-03-07 @ 09:33:01
Postat av: Fredrik

självklart atham, den är klassisk :D

2009-03-07 @ 15:19:53
URL: http://baskerbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0