Svar på "tal".

Ganska intressant att man kan skriva ett såpass formellt inlägg alá 25 rader om min oerhörda sävlighet.
Visst, den må vara berättigad men "15.00-21.00-gången" var exeptionell i sig.
Jag tycker nog tidsoptimist hade varit ett bättre ordval.

För att försvara min snigelgång så beror det på, till stora delar, att jag hatar stress och all dess bihang.
Dagens samhälle är uppstressat till tusen.
Exempel kan vara när man är ute och cyklar och våra älskade bilister
tutar på en för att det går antingen för långsamt eller att man helt enkelt är dum i huvudet som cyklar.
Jag känner att min dubbelmoral i detta sammanghanget kommer växa något oerhört efter min 18-årsdag, men det är absolut inget jag strävar efter. Alkoholintaget vill jag inte ens nämna.
Att undvika stress är ungefär i samma liga som att undvika att bli förkyld, men att stressa 15 timmar, 7 dagar i veckan, 365 dagar om året är fanimej inget som rekommenderas av varken Ernst Kirsteiger eller liknande hälsoguru.
I och med detta hamnar jag i en moment 22 situation. Tisoptimism föder allt som oftast stress.
Men onda cirklar är till för att brytas.

Sammanfattningsvis tycker jag att Fredrik jämrande om hans ständiga väntan är ett I-landsproblem utan dess like.
Och bara för att det är sportlov och jag är godhjärtad som få ska jag bjuda på en länk till er alla som letar efter
en spotify-invite.

http://spotify.fleo.se/

Farewell.

ps. Hoppas ni har överseende med att textuppsättning blev säregen. ds.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0