Svar på min inkompetenta kollegas resonemang om barn

Här kommer svaret på min inkompetenta kollegas resonemang om barn.

För alla som vill bli upplysta om varför jag svarar och reagerar på Daniels inlägg så är det eftersom jag verkligen gillar barn.
Han fattar inte charmen med dessa iq-befriade kreatur. Man behöver inte låtsas ett skit när man är med dem. De bryr sig inte vad du gjort för något och du kan bara dösnacka med dem. Jag hade exakt samma uppfattning om barn innan jag praoade på ett fritids för snart 2 månader sen. Där fick jag kontakt med något som jag verkligen gillade. Inte att barnen hade heta mammor, utan att det är förbannat kul att jobba med dem. Inte för att första punkten var något minus, men ser man det hela på ett djupare plan så är barnen så "överjävligt jobbiga" eftersom de oftast inte får den uppmärksamheten som barn behöver. Jag tror att föräldrarna är så förbannat självupptagna att de inte bryr sig om hur barnen beter sig inför folk eftersom de hellre sitter vid sin laptop eller sin telefon.

Då är det fritidsledarnas jobb att ta tag i det. Visst ska man inte lägga över ansvaret på dessa då de har 40 barn att hålla ögonen på så självklart är det föräldrarnas jobb.
De måste lära sig att man kan ha kul med barn. Barn fattar tex inte ironi. Det är gött.

För övrigt så funderar jag starkt på att adoptera ett barn då jag inte har hittat någon moder till mitt projekt "Farsa 2010" ännu. Det skulle vara som ett bättre hundtrick.

Puss på er.

Kommentarer
Postat av: amanda

Jag vet en det skulle funka på iallafall! ;D

2009-02-06 @ 17:38:08
URL: http://amandaochjulias.devote.se
Postat av: Danken

Hinner man inte med sina barn behöver man inte heller skaffa några. ;D

2009-02-06 @ 18:56:30
Postat av: Fredrik

Haha, min idé är mycket kreativ och ja, hinner man inte, så ska man inte ha barn.

2009-02-07 @ 12:15:15
URL: http://basskerbo.blogg.se/
Postat av: Bambi aka. "Afrodite"

Håller med dig otroligt mycket. Faktiskt. Vissa barn kan vara så jobbiga ibland att man vill skjuta sig själv, men anledningen till att dom gör som dom gör är för att barnen inte förstår och för att dom inte får tillräckligt med uppmärksamhet, och det vet jag pga vad som händer för några veckor sen då en liten pojke (som är ca 12 år gammal) gick fram till mig och sa "Winnie, kan jag få en kram?" Tyckte så synd om den stackars pojken och när jag väl har ungen i mina armar säger han tillslut "Det var så länge sen jag fick en kram..." DÅ förstod jag. KIDS NEED ATTENTION!

2009-02-12 @ 17:06:55
URL: http://ohbambi.devote.se
Postat av: Fredrik

alltid gött att finnas till hands :)

2009-02-13 @ 15:45:57
URL: http://basskerbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0