Kärlek?

Vad är kärlek dudes?
Det måste vara den mest vanliga frågan som har ställts och i framtiden kommer att ställas i världen.
Är kärlek något man själv känner eller något vi har fått uppbyggt från tv-serier och filmer?

Mitt svar på den frågan är att jag inte vet, men jag har mina teorier. as always.
Visst, när du är "kär" i något så blir du säkert hög som en reggaesångare på crack, men är det personen eller själva känslan du gillar?

Detta ämne får alla läsare säkert ta med Daniel som älskar och då menar jag älskar att lyssna på lite smaskiga kärleksfrågor.
Jag kan själv medge att Fredrik aldrig har varit kär men medger ändå att man hade avgudat att känna den känslan som vi får genom tv-serier som One Tree Hill och OC.
Det hade bara varit kul och se om det stämmer. Att det vore sant, för isåfall så har jag lite hopp om att Familjen Strandh (Daniels Familj) kommer att utöka sig någon gång i framtiden. Detta vill säga om han inte blir steril eller impotent.

För som ni alla vet så räknar jag med att min egen familj ska utöka sig inom kort. Naturligt eller genom adoption. Det skiter jag i.

Och jag söker också moder till mitt arma lilla barn. Så hör av er. Det kan bli med någon av er jag känner denna känslan "kärlek" och blir lika hög som en reggaesångare på crack.

Puss!

Förövrigt undrar jag vad det är i filmer som notebook och p.s I love you som får brudar att gråta.
Svar uppskattas.

Kommentarer
Postat av: Winnie

P.S i love you, seriöst vet jag inte varför vi börjar lipa när vi ser den.

Men den är sorglig. :<

2009-03-03 @ 23:43:17
URL: http://winnietwintra.bilddagboken.se
Postat av: amanda

Vad är kärlek?

När det bubblar i kroppen som en kolsyrad dricka

när du fnissar som en liten flicka

När man känner något man can't deny

when the eagles fly over mountain high

När all oro är som bortblåst och förvunnen

när simba återvänder i lejonkungen

När man bara drar replik för att slippa krångla

min pappa är rik vill du hångla?

Om man spärrar upp sina ögon och man tittar bak med huvudet ut

då ser man galen ut!

Det hör egentligen inte hit å höra

det är bara en grej man kan göra

När jag dansat med Elin en sommarnatt lång

och vi satt på en parkbänk, jag var kär hon drack rom

När Elin sa att jag var den vackraste som finns,

såg in i mina ögon och kräktes på mina jeans

Våga styr som en kapten, våga fall som ett löv,våga chansa och se hur det går,

Vad är fegt, vad är mod, what is löve?

Baby, don't hurt me, don't hurt me no more.

Från en afton som doftar lite YMCA

TACK Göteborg ni är kärlek för mig!



hiho! ;D

2009-03-09 @ 20:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0