Daniels kaklade ingång

Daniels kaklade ingång
Ni undrar förstås vart jag vill komma med denna absurda början och om jag ska vara helt ärlig så vet inte jag heller det, men jag vill ägna en tanke till det ställe där jag spenderar 1/8 av min vakna tid. Just på Daniels kaklade ingång.
Anledningen får ni senare.

Jag måste bara först beskriva hur detta förunderliga gemak ser ut. Det är alltså direkt innanför den vita dörren där Daniels far Jonas nu har installerat en ringklocka efter lång tid av knackande. Direkt till höger finns det är trappa i trä där man ofta sitter. När man sitter på trappavsatsen så har man ofta fötterna på Daniels kaklade ingång som består av ett lite lätt orangeaktigt kakel och en klädhängare med hylla. När man är där så brukar man oftast växla ett stort antal meningar med husherre Jonas. Hans vanligaste öppningsmening är  " Fredde din gamle bäver." och därifrån fortsätter det.

Nu måste jag också ta anledningen till att jag spenderar 1/8 av min vakna tid där.

Det är för att Daniel är världens mest sega människa. Jag kan lova er alla att det inte finns någon som kommer i närheten av hans saktfärdighet. Nu är jag själv näsan lika god kolsupare, men jag är inte i samma liga som Daniel när det gäller slöhet.
Jag tar bara ett exempel. Undertecknad ringer han för att dra en rulle eller något vid 15.00.
Klockan 21.00 plingar det på dörren och Daniel kommer.
Därav all denna väntetid på Daniels kaklade ingång.

Djup som jag är i mitt skrivande så relaterar jag också detta "place" till någonting.

Jag tror att vi alla har ett ställe som detta i vårt liv som vi tycker verkar vara väldigt återkommande i någon form.
I mitt fall är det som sagt Daniels kaklade ingång. Den stora frågan är varför gud har straffat mig med att behöva vänta ex antal timmar på allt Daniel gör. Det är för mig ett hemskt straff. Ännu ett exempel på att världen är emot mig, den lilla människan, Fredrik Carlsson.

Förövrigt har jag skaffat spotify och är sjukt nöjd med det. Låttips är där. James Blunt: 1973.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0