Arrogansens höghet.

Ha hopp, kände att det var dags för en uppdatering efter en lång tids frånvaro. Med närmare eftertanke är det fanimej rekordlång skolkning från bloggierandet.

Huh, jag ska idag göra ett försök att skicka ut en moralkaka till er läsare. Då ej sagt att jag alltid har rätt, utan detta är vad jag trixar och blixtrar med i min hjärnstation. Minst sagt.

Dagens underlag blir otrevliga människor – arroganta människor, även kända som rena as.

Definiera arrogant ; människor som anser sig vara av högre rang (level) än vad personen i fråga egentligen är, självsäkerheten och självbilden är lyft till skyarna med andra ord.

Sådana personer värdesätter jag fiskmås, och jag har fobi mot fåglar.

Ordet empati finns inte i dessa sammanhang. Solidaritet kan dem nog inte ens stava till. Här handlar det om att sänka människor som redan ligger. Ett exemplariskt exempel (Huh?) är folk som bara hälsar när dem själva är på humör för att sänka sig så lågt som att hälsa på någon som egentligen är av lägre dignitet än dem själva. Ett annat exempel är folk som skiter fullständigt i hur en person mår eller behandlas bara dem själva vinner på det. DET är arrogans. DET är social kompetens fiskmås.

Dessa inkompetenta, auktoritära avskum är mitt livs stora missräkning. Så som Fredrico anser att hela världen är i en konspiration mot honom anser jag att dessa arroganta människor är i en enda stor konspiration mot mig.

En av mina teorier är att dessa personer så småningom kommer, bit för bit, bli renodlade psykopater. Om dem nu inte redan är det vill säga. Jag har mina misstankar...

 

Det finns någon härlig klyscha som lyder att man ska tro gott om alla människor man träffar. Jo visst, det är väl en sund tanke, men själv har jag börjat tvivla på den principen. ALLA människor är inte godhjärtade och det krävs ingen smartguy för att inse det. Sedan krävs det heller ingen smartguy för att upptäcka arrogans. Den är tydlig som den är.

Ett annat klischéartat uttryck är ju: Äpplet faller inte långt ifrån päronträdet. Och det stämmer förbannat bra i detta fallet.

 

För att summera det här väldigt kortfattat så ska jag säga att mitt livs stora uppgift härmed blir att göra dessa personers liv så jävligt det bara kan vara, fast samtidigt även försöka undvika dem. Och jag hoppas även du hoppar på samma tåg!

 

Puss, din arroganta sate.

/D.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0