Ironi?


Apropå inget så kommer en bild på toto's skiva från 1983.

Iron
i, Sarkasm eller vad du nu vill kalla det är väl något helt underbart måste jag säga.
Iallafall så länge man fattar vad det är.

Ironi är mitt modersmål tillsammans med svenskan som jag har i blodet. Detta har säkert många fått erfara, men jag måste säga att det inte är något medvetet alltid. Sanningen är att det ofta bara flyter på.

För er som inte vet vad ironi är så ska jag ta en förklaring från legendarerna i Galenskaparna & ledaren där Claes Eriksson.
"När man överdriver något negativt att det blir så positivt att det blir negativt".

Jag formligen älskar denna typen av humor. Då speciellt när personen i fråga man pratar med inte fattar ett dyft och tror att man menar det man säger och inte fattar vibbarna i ironin.

På tal om ironi så måste jag säga att folk är lite dryga med att kommentera bloggens oregelbundna uppdateringar.

Nu orkar jag inte skriva mer, men förhoppningsvis så orkar jag skriva en update under de närmsta dagarna.

Puss/F

Kommentarer
Postat av: Atham

Fruktansvärt ointressant blogg du har, du skriver dåligt och tar upp tråkiga ämnen.

För övrigt så är några av mina egenskaper att jag är våldsam, högljudd och ironisk.

2009-07-28 @ 01:46:54
Postat av: Fredrik

Fan vad jag ska slakta dig atham, men tack dude ;D

2009-07-28 @ 02:10:25
URL: http://baskerbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0