Achtung Baby

Achtung Baby !

Ett ganska härligt album med U2, men mer om det någon annan gång när jag blir gammal och bitter. För som det är nu så är jag bara ung och bitter, om det är bättre än att vara gammal och bitter får ni som läser avgöra.

Vad detta inlägg ska handla om, ja, det har jag då inte den blekaste aning om då jag bara kände för att uppdatera.

Ämnet för dagen får bli kändisskap.

En kändis. Kändis är ett annat ord för att vara känd. Detta är något som nästan alla har drömt om att bli pga olika anledningar såsom att ha mycket pengar, man är uppmärksamhetskåt eller bara allmänt kåt och tänker på brudarna/pågarna man kan få på köpet. Jag skulle då inte tacka nej till att bli känd heller. Jag vill inte bli det för uppmärksamheten eller något. Jag bara älskar livsstilen LITE JOBB OCH MYCKET PENGAR.(lägg även till sex,drugs & rock&roll)
Frågan är ju bara. Hur blir man då känd?

Hade det varit för ett ex antal år sedan så hade det varit mycket lättare eftersom vi i Sverige hade programmet Big Brother då det bara var att knulla runt lite i ett hus med ett gäng blondiner så blev du känd och fick en försmak av livsstilen med att festa redan inne i huset.

Nu när detta har lagts ner så är väl Idol det enklaste sättet. Haken och skillnaden där jämfört med Big Brother är ju att du måste kunna sjunga, men samtidigt. När juryn tog vidare Johan Palm så brast ju det kriteriet. Vem som helst kan alltså gå vidare där om man har lite tur. Nu ska jag inte snacka skit om de andra som gick vidare. Resten sjöng riktigt bra med Johan som undantaget.

Nej! ska man bli känd så föredrar jag det gamla hederliga sättet. Att komma på en affärsidé som är banbrytande och nyskapande. Jag har en sådan som jag och min vän Greven har tänkt igenom noga under ett 40 minuters lång Mc Donaldsbesök.

Att vara känd för att vara känd är bekvämt, men samvetet hade inte orkat det. Horace Engdahl (mannen under.) är glad för att vara känd som ni ser.

Puss Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0