hmmpf

Eftersom att det nu är den 2a augusti och alltså början till slutet på sommarlovet så ska jag ta upp en mycket viktig sak.
Mat.

Hur skulle vi klara oss utan vår mat?
Mycket bra fråga Fredrik. Jag är nog världens klurigaste människa eftersom jag också har ett svar.
Det skulle gå käpprätt åt helvete.

Tänker vi då så om folk som svälter?
Nej ! Inte fan gör vi det. Vi lassar upp mat och så har vi mage att slänga den för att vi inte orkar. Sedan finns det människor som skulle döda för att få maten vi slänger. Notera även ordvitsen ovan att vi har mage.

Samtidigt som dudesen i väst: se Europa & USA. Blir fetare så blir hungersnöden på jorden större och större.
Detta får ju jag ta och säga är ett ganska allvarligt problem. Anledningen till detta är att jag verkligen hatar att vara hungrig, att sedan vara det dag ut och dag in måste vara snudd på döden, vilket det också är.

Nu är ju dock problemet på väg att stabiliseras så allt är inte bara negativt, men samtidigt ingen dans på rosor då det nya området som innehåller grövre problematik är vatten. Vatten, det som vi tycker är en självklarhet, och då speciellt av den rena sorten.
Detta är på väg att ta slut, men för att göra en liten sjuk twist på slutet så skriver jag det mest politiskt inkorrekta man kan skriva. Men vad fan gör det oss, det drabbar inte oss så screw it !

För att konkludera så avslutar jag med ett citat från Varan Tv på ämnet.

Varför svälter de i Afrika egentligen?
De har ju både frukt och elefanter.

Puss F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0